SITT FINT



När jag äntligen hade fått alla möbler på plats i min lägenhet i somras var det någonting som fattades, och jag visste precis vad det var. Jag letade efter en fåtölj, ni vet en sådan liten söt karmfåtölj klädd i ett fantastiskt tyg som gör att det blir en fåtölj som ingen annan har. Jag hittade inte den fåtöljen. Däremot hittade jag en som kunde bli den – efter lite färg och nytt tyg.

Karmarna målades vita med tre omgångar färg och fåtöljen fick jag hjälp med att klä om. Det är ganska dyrt att anlita en tapetserare, en fåtölj som denna hade kostat cirka 5000 kr, så ett tips är att försöka klä om själv eller be någon om hjälp. Tyget är köpt här och heter ”Älvan röd” (ni hittar det under fliken Gardinmetervaror) och kostar 139 kr/meter. Fem meter räckte gott och väl till fåtöljen och en kudde till soffan. Om det är en fåtölj som ska användas lika mycket till att tittas på som att sittas i behövs inte ett möbeltyg utan ett tjockare bomullstyg fungerar utmärkt. Fåtöljen fyndade jag på blocket för 250 kronor.

 

 

Före


Efter







Har du något på hjärtat?

Postat av: Tjänänz

Jag älskar stolen! Snyggt byggt!

2012-02-03 @ 11:10:37



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)