TRETTIO STYCKEN



Jag tycker att tavlor är det absolut svåraste att välja i hemmet. Jag är lite kräsen när det kommer till vad som ska sättas upp på väggen och vill gärna att tavlor ska vara lite personliga. Jag gillar tavelväggar och bestämde mig ganska fort för att inte ha en fotovägg eftersom jag aldrig hade blivit färdig med att välja ut vilka foton som skulle hängas upp. Resultatet blev inramade bilder och urklipp från tidningar. Jag valde urklipp som säger något om mig – annonsen för min parfym, reklam från Topshop som är en av mina absoluta favoritbutiker, citat från Sex and the city och även ett citat från Andy Warhol som med åtta ord säger något litet om hur jag är.



En detalj som jag gillar är att låta några av ramarna vara tomma och utan glas.




De flesta av ramarna är köpta på loppis för ungefär en femma styck. Några har jag fått av min mormor och andra är helt enkelt ommålade IKEA-ramar.

Ett tips om ni vill göra en tavelvägg hemma hos er är att lägga ut tavlorna på golvet och flytta runt dem tills ni hittat hur ni vill ha dem. Ta en bild annars kommer ni aldrig att komma ihåg varje tavlas plats när de ska från golvet upp på väggen. Lägg inte för mycket tid på att mäta exakt på millimetern när tavlorna väl ska upp, det är roligare och blir bättre om ni går lite på känsla.

Jag tänkte snart byta ut bilderna till vår- och sommarbilder. Mer om det längre fram!

 






Har du något på hjärtat?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)