MIN FÖRSTA AUKTION



Kiviks loppis gick jag förbi den obligatoriska öppna lastbilen med alla auktionsobjekt. Det var där jag såg klaffbordet som såg ut som det hade tusen år på nacken och jag blev kär. En timme senare står jag bredvid Frida framför lastbilen och säger: "Inte över 300 kronor, då lägger jag mig". Ungefär en minut senare ropar jag "TREHUNDRAFEMTIO KRONOR!!", och bordet blev mitt.


Före renovering


Efter att jag tvättat, slipat, målat en gång med vit grundfärg och två gånger
med den fina
mintgröna/ljusblå färgen som bordet hade från början och
avslutat med antikvax för att återfå den matta och slitna känslan.


Jag fullkomligt älskar de söta bordsbenen.



Förutom bordet fick jag med mig några andra saker hem. Då menar jag inte tillhörande pinnstolar eller en trasmatta. Nej, jag menar saker som bodde i bordet. Jag kör en cliffhanger, så mer om det senare...









Har du något på hjärtat?

Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

åh så fint!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)