ATT BLÅSA ÄGG



Mitt påskris går helt i vitt, och lite grönt av de fina knopparna som börjar komma. Jag bestämde mig för att återuppleva dagis och blåsa ägg att hänga i påskriset. Vill ni också prova? Gör såhär:

Ta ut äggen från kylskåpet så att de får rumstemperatur.
Skölj av äggen.
Skaka ägget försiktigt.
Ta en nål och gör hål som är ungefär såhär stora "O" på både den trubbiga och spetsiga sidan.
Blås i det ena hålet tills ägget är tomt.
Ta superlim eller genomskinligt tejp och fäst en tunn tråd (jag tog vit sytråd) så att äggen kan hänga fint i riset.
Ett tips är att låta det gå en stund mellan varje ägg som ni blåser, ni kommer förstå vad jag menar. Jag hade träningsvärk bakom öronen dagen efter!



Lycka till!






Har du något på hjärtat?

Postat av: Helena Högberg

Jag blåste ur många ägg när barnen var små. Det finns en slags ägg-utblåsar-grej att köpa, undrar om det kan ha varit Panduro? minns inte riktigt, men det funkade bra, och man slapp få ont i kinderna :)

2012-04-02 @ 22:54:25
URL: http://loppisloella.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)