BIRDIE NAM NAM



Att det är ruggigt kallt ute har väl ingen missat och trots mitt hat till fåglar fyllde jag på karmakontot och svängde ihop lite fågelmat som nu hänger i ett träd och förhoppningsvis mättar små frusna fågelmagar.
Jag köpte fågelfrö i lösvikt och ett paket med cocosfett, fettet smällte jag i en tjockbottnad kastrull och hällde sedan ner ca 1.5 liter fågelfrö och rörde runt. Därefter hällde jag ner blandningen i avklippta mjölkkartonger, i kartongen hade jag stoppat ner ett snöre som fungerar som upphängningsanordning. Jag ställde sedan ut fågelmaten i kylan och på några timmar hade fågelmaten stelnat och kunde hängas upp i träden i Hemmestorp!













Har du något på hjärtat?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)