FYNDEN FRÅN HÖRBY



I lördags var jag och mina föräldrar på en liten familjeutflykt där ett av stoppen var Lions loppis i Hörby. Jag hade som jag skrev i lördags stora förväntningar och jag blev faktiskt inte besviken. Det fanns mycket småsaker och en hel del möbler, nackdelen var priserna. Lions personal hade redan satt pris på alla sakerna och priserna var relativa höga om man jämför med en "vanlig" loppis som arrangeras av exempelvis en idrottsförening.
Jag är ändå nöjd med var jag fick med mig hem, mitt absolut bästa fynd är en gammal mandelkvarn. Jag ska naturligtvis inte använda den till vad man egentligen använder en mandelkvarn till, att mala mandlar. Nej jag ska ha min som ljuslykta, jag tänker sätta fast kvarnen i köksbänken och sätta ner ett litet värmeljus där mandlarna egentligen ska ligga.
Jag köpte även en vas och ett litet fat i glas som jag ska klistra ihop och på så sätt få mitt alldeles egna fat på fot. Jag hittade även en söt liten kaffekopp som även den kommer få genomgå en liten förändring och bli en ljusstake, ni kommer såklart få se resultaten när jag pysslat klart. En liten gul plåtburk fick också följa med hem till samlingen.

Jag fick också med mig en fin sak till Anna som stod högt upp på hennes loppislista, den kommer hon berätta mer om senare.
Över lag ger jag ett bra betyg till Lions loppis i Hörby, men som sagt, ett litet minus för de höga priserna. Loppisen ligger på Vallmogatan 7 har öppet varje lördag mellan kl 10-12.


Massa saker att fynda


En ny till samlingen


Vas som tillsammans med fatet ska tillsammans genomgå en liten omvandling


Efterbild på mandelkvarnen kommer såklart


Glasfatet som ska bli ett fat på fot


Kaffekoppen ska bli en ljusstake









Har du något på hjärtat?

Postat av: hanna - happy happy fatgirl

Åh, precis en sådan där kvarn har jag också! Fyndande den skitbilligt på en dödsboloppis i somras, nu pryder den hyllan i köket!

2012-02-20 @ 20:36:01
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/
Postat av: Elena

Hallå! Jaså? Vad kul! Varför just Wroclaw? Jag kan helt ärligt säga att jag älskar shoppingen i Wroclaw och det finns verkligen något för alla plånböcker. Jag som student försöker ju att hålla så låg budget som möjligt, men jag älskar shoppingen i Wroclaw!



Priserna överlag är mycket billigare än i Sverige! Hade t.ex. två vänner som åt middag ute och för var sin tre-rättersmiddag samt två läsk och en öl betalade de ca 400 kr och denna restaurang var riktigt fin. 400 kr, så sjukt billigt! Jag och min lillasyster åt varsin hummersoppa samt var sin planstek och var sin läsk, när jag var hemma i Kalmar och för det betalade vi 748 kr.. Så ja det är mycket billigare i Wroclaw.



Tveka inte på att fråga mer om det är något!

2012-02-20 @ 21:22:33
URL: http://autonomous.blogg.se/
Postat av: Elena

Det var så lite så alltid kul att kunna hjälpa till! Så roligt! Jag kollade på kartan och det verkar ligga i Rynek, som är själva innerstan då. När är det ni kommer hit? Och hur många dagar ska ni stanna här?



Som sagt undrar ni över något så bara fråga!

2012-02-21 @ 09:51:16
URL: http://autonomous.blogg.se/
Postat av: Elena

Vad härligt! Ja det sägs att det brukar vara 30 grader i maj så vi får hoppas att det inte är mycket kallare i april! Men vad bra, då har ni ändå rätt många dagar här ju.



Jag älskar utelivet i Wroclaw. Så pass mycket att jag knappt vill gå ut hemma längre. Det är riktigt billigt ute och inträdet är oftast också riktugt billigt. Min favoritklubb är Mundo. Inte så stor klubb men jag och mina vänner älskar det. Men jag ska varna er redan nu och säga att människorna här är riktigt sliskiga!



Hm, vad man absolut inte får missa... Magnolia Park skulle jag nog säga är ett måste! Det är ett stort köpcentrum som ligger lite utanför stan. Tar ca 10 min med tramen därifrån ni kommer bo. Kolla i arkivet så kan du se ett inlägg jag skrev om Magnolia i december. 10 december skrev jag nog det.



Sen är Renoma ett måste också. Ett lite lyxigare köpcentrum men dr har bl.a

2012-02-21 @ 11:52:53
URL: http://autonomous.blogg.se/
Postat av: Elena

Oj då. Råkade klicka på skickat innan jag var färdig.



Men Renoma då. De har bl.a. New Look som finns i bl.a. London och även River Island. De är av de billigare butikerna men de har riktigt fina kläder, skor och väskor. och New Look är riktigt billigt tycker jag. Om man jämför med Sverige då så klart.



Sen tycker jag även att ni ska besöka Galeria Dominikanska och ätas sushin som finns där..Den är så sjukt god! Butikerna som finns på Dominikanska finns på Magnolia lckså. Just ja. Väljer ni att åka till Magnolia, så avsätt en heldag till det. Det kommer att behövas!



Hoppas du fick lite användbara tips nu!



Kram Elena

2012-02-21 @ 11:58:18
URL: http://autonomous.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)