LJUST OCH FRÄSCHT MED HENRIK OCH FREDRIK



I höstas hörde jag talas om boken Ljust och fräscht som är skriven av Henrik Schyffert och Fredrik Lindström. Jag önskade mig boken i julklapp och det ångrar jag inte. I boken kan du läsa om varför svenskarna är besatta av sitt boende och vilka  problem vi  tror att vi kan lösa med kakel, drömkök och fondtapeter? 

I boken har författarna också samlat sina reflektioner, erfarenheter, analyser och inredningsminnen. Inredningsminnena spänner från gillestugor och mormors finrum till köksöar och minimalistiska vardagsrum. Du kan se de hundra vanligaste nyanserna av vitt och få förklaringar på varför folk i inredningsreportage gör och säger så märkliga saker. Varför skrattar dom så mycket, helt utan anledning? Och varför bär dom omkring stora fat med exempelvis kronärtskockor på? 

Boken fick mig att skratta flera gånger men den fick mig också att känna mig lite pinsam eftersom jag kände igen mig i vissa situationer, som när jag på fullt allvar tänkte hälla över billigt diskmedel i fina tvålflaskor. 













Har du något på hjärtat?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)