SOV GOTT PÅ LASTPALLAR



För att du ska, som jag gör hemma hos mig, sova gott i en säng av lastpallar behöver du:


6 lastpallar
Vit lasyr och pensel
Slipmaskin och sandpapper (alternativt ingen slipmaskin, mer sandpapper samt mer tid och tålamod!)
2-4 vinkelbeslag
En snäll vän eller, som i mitt fall, pappa som kan hjälpa dig.

Börja med att slipa pallarna så att de blir jämna och släta. Måla två lager vit lasyr och låt pallarna vila i ett par dagar så att de torkar ordentligt. Spika fast de fyra pallarna som madrassen ska ligga på i par ovanpå varandra så att de inte flyttar på sig. Fäst gavelpallarna med de två pallarna som ska vara längst in med hjälp av vinkelbeslagen så att gaveln blir stadig. Lägg på madrassen och bädda fint.








På vintern när det är mörkt om kvällarna tänder jag min ljusslinga som 
jag har lagt under sängen. Mysigt tycker jag!

Tänk på att använda de finaste pallarna ytterst så att dina favoriter syns mest. Ett annat tips är att inte måla pallarna överallt eftersom stora delar av dem faktisk inte syns när madrassen väl är på plats. Fråga snällt om du får köpa lastpallar på något ställe där de används. De kostar vanligtvis cirka 100-150 kr/pall. Lycka till!

 






Har du något på hjärtat?

Postat av: Stina

Häftigt!:-)

Stina

2012-02-16 @ 16:45:00
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Hannah och Bella

Hoppas att du har haft en bra dag!

2012-02-16 @ 18:05:19
URL: http://zolo.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)