ANNA SYR



Jag tycker att det är jätteroligt att sy och har alltid tyckt. Jag tror att jag har det efter min mamma som alltid satt och sydde i soffan bredvid mig när jag var liten. När jag gick i sjuan stannade jag kvar i syslöjdssalen efter skolan i två timmar varje måndag innan min gymnastikträning. Allt för att min mörkblå pennkjol skulle bli så bra som möjligt. Det är ingen idé att tänka "Stackars Anna..." för jag älskade det!

Igår var jag och handlade fem fantastiska tyger med lite tillbehör på Stoff & Stil. Tanken är att dessa så småningom ska bli fina förkläden med matchande kökshanddukar. 



De tre mellersta tygerna är tänkta att bli ett förkläde till mig själv. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur det ska se ut. Det återstår att se.





Tyget med ugglorna ska kombineras med det mintgröna med prickar på. Ugglorna får bli basen och band, ficka och volang längst ner på förklädet kommer bli mintgrönt med prickar på. Någon spetskant kommer jag nog också att slänga dit. Man kan ju aldrig få för mycket av spets, eller hur?
När det blir klart ska Frida få det - för att kombinationen av tygerna och färgerna är
så himla mycket Frida helt enkelt.



Förkläde nummer två får bli i den här kombinationen. Kanske hittar jag några fina knappar att dekorera med som pricken över i:et.



De här knapparna kunde jag bara inte låta bli att köpa. Jag får se vart de hamnar!


Jag återkommer såklart med hur resultatet blev, det kanske dröjer några veckor men den som väntar på något gott...










Har du något på hjärtat?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)