GÖR DIN EGEN TVÅL



I en av min favorittidningar, Isabellas hittade jag ett recept på hur man gör egen tvål. Det bästa är att man själv kan välja om tvålet ska dofta något eller ha någon speciell färg. Jag valde att göra ett lila tvål med doft av lavendel. Alla tillbehör är köpta på panduro och det var verkligen superenkelt att göra, se själva!

Allt som behövs är tvålmassa, doftolja, färg och en form. Jag valde dessutom att blanda ner lite lavendelblommor


Smällt tvålmassan i vattenbad på spisen, jag valde att smällta ett halvt paket för två större tvålar


När massan är smällt så häll i några droppar med färg och ca 10 droppar av doftoljan, och eventuellt blommorna


Nu är det bara att hälla den flytande massan i formar, jag valde formar som liknar rosor


Sen är det bara att låta tvålarna stelna


Voilá, här är slutresultatet!






Har du något på hjärtat?

Postat av: Mikaela

Gud vad fina dom blev!

2012-02-05 @ 19:21:15
Postat av: Frida

Ja visst blev dom! Verkligen superenkla att göra!

2012-02-05 @ 19:42:21
URL: http://gammalsomny.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)