GÖR DITT EGET DOFTLJUS



När jag fyllde år fick jag en väldigt pysslig present av tjejerna, nämligen ett kit med olika saker som behövs för att göra alldeles egna doftljus. För att göra ett doftljus behövs ett glas som ljuset kan brinna i, ljusmassa, doftolja och färgpigment.
Några exakta mängder finns inte utan jag körde lite på känsla och det fungerade bra. Jag började med att smälta ljusmassan i ett vattenbad, när massan har smällt hällde jag i ca 10 droppar av doftoljan, just denna oljan doftar jordgubbe, därefter hällde jag ner ytters lite av det rosa färgpigmentet, att jag tog så lite beror på att jag ville att ljuset skulle få en ljusrosa färg. Den smälta ljusmassan hällde jag sen upp i ett glas där jag även lagt ner en veke, ca 1 meter veke ingick i paketet med ljusmassan.

Allt du behöver finns att köpa här


Ljusmassa och doftoljor


Glas med veke


Ljusmassan smälts i ett vattenbad


Så här ser ljusmassan ut när den är klar att hällas upp i glasen, nu är det dags för färgpigment och doftoljan


Det tar ca tre timmar för stearinet att stelna i glaset, sen är det bara att tända doftljuset






Har du något på hjärtat?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)