ALDRIG MER EN WETTEXTRASA



Man kan med små medel piffa till vanligtvis tråkiga och fula saker som man har i hemmet, som exempelvis disktrasan. Min mamma har stickat disktrasor till mig och mina kompisar i massa olika färger och mönster. Jag har också provat men gav upp efter två maskor, stickning är helt enkelt inte min grej. Men fint blir det och bra är dom, här kommer en liten beskrivning hur du stickar din egen disktrasa.

Garnet som mamma använder sig av är ett tunt bomullsgran av 100% bomull, bäst är att sticka med relativt tjocka stickor, exempelvis storlek 5.5. När man använder sig av så tjocka stickor blir disktrasan luftig och torkar snabbt.   Lägg upp 35 maskor, välj själv hur du vill sticka, några förslag är rätstickning, mossstickning eller dubbel mossstickning.
När disktrasan är fyrkantig väger du det restrerande garnet, som då bör väga 25-30 gram och räcker då  Nu är disktrasan klar för användning, den tvättas i 60 grader och kan på så vis användas många gånger.



















Har du något på hjärtat?

Postat av: Lotta

Hittade hit för första gången alldeles nu och ville bara säga HEJ tjejer!!!:)

Postat av: Matilda Andersson

LOVE IT!

2012-02-26 @ 17:08:54



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)