MMM... ÜSLI



Det är kanske dumt att såhär i bloggens inledningsfas avslöja att jag inte är speciellt huslig. Men nu gjorde jag ju det så då vet ni. Med huslig menar jag någon som alltid bakar sitt egna bröd och grillar sin egen kyckling. Det gör inte jag. Fram tills idag! Förra helgen var jag i Stockholm och bodde hos en av mina närmsta vänner och i hennes panna står det minsann huslig skrivet. Hon bjöd mig på en hemmagjord müsli som jag bara var tvungen att göra själv idag. Så från och med idag är jag också fröken huslig.

Blanda fiberberikade havregryn, vetekli, vetegroddar, linfrön, psylliumfrön, solroskärnor, pumpakärnor och hasselnötter i en skål. Blanda cirka 1 dl vatten, 0,5 dl matolja, lite salt och lite flytande honung i en annan skål. Rör ihop blandningarna och lägg müslin i ett jämnt lager på en plåt med bakplåtspapper. Rosta i ugnen i cirka 10-15 minuter på 200 grader. Låt müslin svalna och blanda om ni vill i russin eller som jag torkade tranbär och gojibär. Kan jag, kan ni - lycka till!















Har du något på hjärtat?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)