1 2 3 4 5 6 7



När Anna flyttade ner till Lund i somras och började planera hur hon skulle inreda sin lägenhet fick plötsligt jag ett sug att göra om hemma hos mig. Mina gamla möbler såldes på blocket och in kom nya. Min gamla matta från IKEA passade inte in längre och sommaren 2011 började den långa jakten på den perfekta trasmattan.

Jakten började i Kivik där jag handlade en trasmatta i beiga och rosa toner, när jag kom hem kändes mattan helt fel och hamnade i en container. Jakten fortsatte när Askeröds IF anordnade loppis i fullständigt ösregn, där köpte jag två trasmattor. En till köket och en inne till rummet, men väl hemma passade inte heller dom och gick samma öde till mötes som trasmattan ifrån Kivik.

Tredje försöket var i Löberöd, när jag tillslut hittade fram till mattorna som var väldigt märkligt placerade var det redan utsorterat men jag lyckades hitta en som jag trodde skulle bli perfekt, vad jag inte såg i Löberöd var att det fanns en stor fläck som varken vanish eller galltvål kunde råda bot på. Så ja, även den hamnade i containern.

En av sommarens varmaste dagar spenderades på loppis i Genarp, 30 minuter innan loppisen började fick alla chansen att titta runt och spana efter guldkornen, men naturligtvis inte handla. Självklart gick jag med bestämda steg mot mattorna och hittade den perfekta trasmattan. Igen. Gissa var den hamnade efter några dagar?

Jag började så småningom ge upp drömmen om en trasmatta och när vi styrde kosan mot en av sommarens sista loppisar i Höör brydde jag mig inte ens om att gå bort till mattorna. Men ändå på något märkligt sätt hamnade jag där och där låg den. Den där trasmattan jag letat efter hela sommaren, som skulle passa perfekt under det nya soffbordet, den blev min för en tjuga och för samma tjuga fick jag även en perfekt liten trasmatta till köket.
Skam den som ger sig har aldrig passat bättre.



Bild lånad från Loppberga






Har du något på hjärtat?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)