PALLEN FRÅN GENARP



På Genarps loppis hittade jag en pall som då inte såg mycket ut för världen men som definitivt hade potential. För en tjuga blev den min och nu står den omgjord och fin framför stolen från Rynge.

Pallen hade beiga ben och en sits klädd med ett brunt filttyg, inte riktigt min stil om jag säger så. Första steget i förvandligen var att ta bort det bruna tyget, under det gömde sig ett vitt tygg som jag lät bli kvar, efter det slipade jag benen och målade dem med en vit lackfärg i två omgångar, när färgen torkat klädde jag sitsen med ett småblommigt tyg som jag hade hemma. Eftersom jag tyvärr inte har någon bild före förvandlingen kan jag bara berätta att det faktiskt inte går att se att det är samma pall, jag är så nöjd med slutresultatet och pallen är ett av mina favoritköp från loppissäsongen 2011. 











Har du något på hjärtat?

Postat av: Clara

Jättesöt all verkligen! Lätt att fixa en sådan själv ju :)

2012-03-09 @ 16:13:55
URL: http://claraslantliv.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)