RABARBERFAFT



Hemma hos mina föräldrar finns det massor av rabarber, jag och mamma kom överens om att testa att göra rabarbersaft och rabarberkompott. Jag hittade ett recept på saft som Leila Lindholm testat, det verkar verkligen enkelt att göra. Jag återkommer med resultatet i veckan!
Ingredienser
1 kg rabarber
1,5 l vatten
4,5 dl socker
1 st citron (saften)
Gör så här
1. Skär rabarbern i småbitar och koka med vatten i 15 min, rör inte, då blir saften grumlig. Sila och släng resterna.
2. Koka upp spadet igen tillsammans med sockret och citronsaften, låt svalna.
3. Häll upp saften i en flaska.
4. Blanda saften med vatten efter smak, gå ut i solen och NJUT!


Bilden är lånad från Leila










Har du något på hjärtat?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0
bloglovin

© Anna & Frida (gammalsomny.blogg.se)